Futtasd fel céged próbavásárlással!

Az ügyfelek könnyen elpárolnak attól az üzlettől, ahol a kiszolgálás nem felel meg igényeiknek. A vásárlókért folyó csatában tehát nagyobb eséllyel marad talpon az a vállalkozás, amely kiemelt figyelmet fordít ügyfélkapcsolatainak fejlesztésére.
A főnök jelenléte igencsak megdobja az alkalmazottak segítőkészségét, a cégvezető távollétében azonban veszíthet minőségéből a kiszolgálás, ami végleg elüldözheti az ügyfelet. Az ilyen problémák megelőzésére és diagnosztizálására szakértők szerint a próbavásárlás a legjobb módszer, ugyanis még azelőtt képes jelezni a problémát, hogy az ügyfelek tömegesen elpártolnának a cégtől. Segítségével lemérhetjük az ügyfelek elégedettségét, és arra is választ kaphatunk, "hol került porszem a gépezetbe".

Hirsch Katalin, az üzletigondolkodásmód.hu munkatársa szerint a megfelelő reklám után az ügyfél üzletben szerzett benyomása a leghangsúlyosabb - ez ösztönöz leginkább vásárlásra. "A próbavásárlás során elsősorban azt mérjük, hogy az alkalmazott hogyan viszonyul a vásárlóhoz. Emellett megvizsgáljuk a cég teljes külső és belső környezetét, megjelenését, valamint weboldalát. Utóbbi azért is fontos, mert az ügyfelek gyakran itt találkoznak először a céggel" - meséli lapunknak a szakember.

A próbavásárlás a cégvezetővel való egyeztetést követően, a főnök távollétében, pontosan kidolgozott forgatókönyv alapján történik. Az üzletbe érkező szakemberek reklamációs vagy tranzakciós szituációban vizsgálják az alkalmazottak ügyfélkezelését, olykor pedig érdeklődőként - tehát vásárlás, ügyintézés nélkül - tesztelik a vállalat munkatársait. Ez a módszer általában nagyobb értékű áruk esetén használatos és arról tájékoztatja a cégvezetőt, hogy az alkalmazott képes-e eladni egy-egy terméket.

2009.04.30 19:41:00 - Vnegyed

A teljes cikk elérhető:  http://www.vallalkozoinegyed.hu/20090430/probavasarlas_-_ugyfelkapcsolatok_fejlesztese_valsag_idejen